+32 498 65 57 66 [email protected]

Philippe Van Doninck

‘Phillekes’

Ik ben een creatieve veelal die niets liever doet dan gewoon lekker hard werken. Reeds op 19 jarige leeftijd koos ik er voor om voltijds te werken in een voetbalspeciaalzaak te Mortsel terwijl ik ook voltijds student was. Dit enerzijds vanuit mijn interesse en ervaring in voetbal.   Anderzijds omwille van het feit dat ik graag werk. En zeker als ik daarmee andere help om hun doelen te bereiken. 

Na enkele ommezwaaien behaalde ik mijn diploma in KMO Management en verdiepte ik me in Digital Marketing. Dit zowel door middel van online cursussen als fysieke opleidingen. Al heel vlug had ik door dat ik op de werkvloer niet enkel een medewerker hoefde te zijn, maar echt een meerwaarde kon creëren als zelfstandig ondernemer. Op 25 jarige leeftijd besloot ik een digitaal content bureau op te richten onder de vorm van een VOF. Als zelfstandige in bijberoep kon ik namelijk andere ondernemers ook helpen op het gebied van online marketing. Net zoals ik aan het doen was voor mijn toenmalige werkgever. Het duurde niet lang vooreer ik teveel aanvragen binnenkreeg en koos om voltijds zelfstandige te worden. Een keuze die ik tot nu toe nog niet betreurd heb. Hoe zwaar het soms ook is!  

 

Tevreden Klanten

Years of Experience

Projecten

Cups of Coffee

“Simplicity is the ultimate sophistication. Een uitspraak van Leonardo Da Vinci die ik als levensmotto beschouw. Keep it simple, less is more.

Mijn ervaring

De eerste ervaringen die ik heb opgedaan op de werkvloer waren bij Fun Sport in Mortsel. Een voetbalspeciaalzaak die een partnership heeft met Nike, Adidas, Puma en andere merken waarmee ik wekelijks in rechtstreeks contact stond. Dankzij de kennis die ik kon vergaren tijdens collecties van deze merken, wist ik waarin ik mezelf wilde specialiseren. The Future is Online. Dat is wat ik keer op keer te horen kreeg. En dus focuste ik me na mijn studie van KMO Management op 1 ding. Online Marketing. Hoe positioneer je jezelf online en met welke tools ga je te werk?

  

Ik richtte een bedrijf op Digital Content Creators, met als enige doel om kwalitatieve content te creëren voor zelfstandigen en KMO’s die moesten opboxen tegen de BOL.com’s en de Coolblue’s van deze huidige digitale wereld. Het was namelijk dankzij unieke, kwalitatieve content dat ook deze kleine bedrijven een verhaal naar de buitenwereld konden brengen dat mogelijke consumenten kon amuseren en ook engageren. Content is Key.

 

Mits ik tijdens mijn zoektocht naar klanten vaak stootte op ouderwetse websites, slecht beheerde sociale media pagina’s en een algemeen gebrek aan online kennis – alles is ook zo snel geëvolueerd waardoor vele ondernemers precies zijn blijven stilstaan – moest ik mijn diensten beginnen uit te breiden.  Zodoende kon ik mijn schouders mee onder projecten van ondernemers en bedrijven zetten om hen zo ook terug op gang te trekken. Ondertussen heb ik op 3 jaar tijd toch al meer dan 30 klanten succesvol kunnen verderhelpen en heb ik ook enkele vaste opdrachten met ondernemers die de waarde inzien van online marketing. 

Met al deze kennis over de markt en de online wereld, leek het me een goed idee om mijn krachten te bundelen met andere ondernemers die eenzelfde mindset hebben als ik. Vooruit. Groei. Ontwikkeling. Daarom heb ik met Digital Content Creators de keuze gemaakt om samen te gaan met de krakken van Sport Concepts VZW, Thomas en Dean. We kennen mekaar ondertussen ook al sinds het begin van onze actieve carrieres en het is nu de eerste keer dat we écht met z’n allen achter 1 project gaan staan om anderen rondom ons te helpen met hun business. 

 

Zin in ! 

 

Mijn Skills

Dankzij de ervaringen die ik heb kunnen opdoen bij verschillende werkgevers in verschillende sectoren heb ik mezelf op vele vlakken sterk ontwikkeld. 

Er zijn reeds verschillende opdrachtgevers in allerlei rechtsvormen gepasseerd. Iedere vereniging of onderneming bracht nieuwe uitdagingen met zich mee waardoor ik steeds veel heb kunnen bijleren in de praktijk.

Met Gorilla Marketing willen we hardwerkende zelfstandigen bijstaan in hun digitale aanpak. Zelf heb ik steeds geprobeerd mij in een aantal zaken te specialiseren. Die kennis komt goed van pas in dit mooie verhaal.

  • Fotografie en film
  • Social Media Management
  • Webdesign
  • Zoekmachineoptimalisatie

Let’s Start a Conversation