+32 498 65 57 66 [email protected]

Blogpost

3 TIPS VOOR MEER WEBSITEVERKEER

Hoe genereer je meer websitebezoekers?

Heb je een website, maar ben je niet tevreden over de resultaten ervan? Dan kan het best zijn dat je een van onderstaande zaken over het hoofd ziet. 

In deze blog leert Thomas, onze 360° Marketing Ninja, je de drie belangrijkste tips om meer websiteverkeer te genereren. Ga er mee aan de slag en realiseer snel je vooropgestelde targets!

Geen idee hoe je zelf aan de slag moet gaan? Vraag ons gerust om hulp!

Tip 1: Een gebruiksvriendelijke website
We bevinden ons meer dan ooit in een digitaal tijdperk. Het is nu belangrijker dan ooit om een goed functionerende website te hebben, want de klanten zijn kritischer geworden. Een gebruiksvriendelijke website zorgt voor tevreden klanten, wat er weer voor zorgt dat die consumenten terugkomen of andere klanten naar je site sturen. Consumenten die niet tevreden zijn over de werking van jouw website, gaan hun wensen gewoon bij de concurrentie zoeken. 

Let bij het opmaken van jouw website dus zeker op enkele dingen. Eén van de meest belangrijke zaken is dat je website mobielvriendelijk is. Meer dan de helft van het internetverkeer gebeurt tegenwoordig via mobiele apparaten. Zorg er dus voor dat ook jouw site mobiel correct actief is en dat de weergave aangepast is aan smartphones en tablets.

Een logische opbouw van de website sluit hier perfect bij aan. Wanneer mensen snel hun weg vinden binnen je website en zijn verschillende pagina’s zullen ze snel vinden wat ze zoeken. Dat is heel belangrijk voor een goede gebruikservaring. 

Een goede herkenning met de huisstijl en het zichtbaar logo doet ook wonderen! Voeg hier ten minste één duidelijke call to action button aan toe en je komt al in de buurt van een zeer gebruiksvriendelijke website. Met een call to action button maak je de bezoeker duidelijk wat de volgende stap is. Dit gaat van zich inschrijven op de nieuwsbrief tot het doen van een aankoop. Zorg ervoor dat deze knop in het oog springt en de aandacht van de bezoeker trekt. 

Als laatste onder deze titel is het belangrijk om duidelijke contactgegevens te voorzien. Neem je contactgegevens altijd op in de footer van je pagina (onderaan je pagina). Een extra ‘contact’-pagina maakt het voor de bezoeker ook duidelijk waar ze terecht kunnen met vragen. 

Tip 2: Optimaliseer je website voor Google
Geef toe, de volgende uitspraak is het meest logische wat je vandaag al gehoord hebt: hoe hoger je website te vinden is in Google, hoe meer kans op veel websiteverkeer. Aja natuurlijk! Maar hoe doe je dat nu juist? Een belangrijke disclaimer om in het achterhoofd te houden: goed scoren op Google gaat niet van vandaag op morgen. Het is een werk van lange adem en het vraagt wat liefde en onderhoud om te slagen. 

Het vinden van unieke zoekwoorden is hier belangrijk. Zorg ervoor dat jouw website tevoorschijn komt wanneer gebruikers jouw zoekterm ingeven. Let wel, je bent niet de enige die Google wil beïnvloeden. Hoe je er voor zorgt dat je wel tevoorschijn komt bij een bepaalde zoekterm? Dat vertellen we nu. 

Gebruik waardevolle content. Als je geen nuttige informatie te bieden hebt, heb je Google niets te bieden en heeft Google zijn bezoekers wederom niets te bieden. Dus waarom zou Google je dan hoog plaatsen bij de zoekresultaten? Zorg er dus voor dat je de bezoeker waardevolle antwoorden geeft op bepaalde vragen. 

Vind de juiste zoekwoorden! Plaats jezelf hiervoor in de schoenen van de klant. Wat zal de bezoeker intypen in Google wanneer je wilt dat hij op jouw pagina terechtkomt? Richt je op deze woorden om een goede zoekterm te vinden. Hoe specifieker hoe beter, probeer dus met meer dan één woord te werken maar met een groepje van woorden. 

Denk je een goede zoekterm te hebben? Doe er dan iets mee! Neem hem op in een paginatitel van je website. Zo laat je Google en de zoeker weten dat jij het antwoord hebt op hun vragen. 

Tip 3: Zorg voor doorverwijzingen (refferals)
Doorverwijzingen – ook wel refferals genoemd – kan je het beste zien als doorgestuurd internetverkeer.
Even wat uitleg. 

Er zijn drie manieren dat bezoekers op je website komen: 

  • Organisch zoeken
  • Direct
  • Doorverwijzen 

Een bezoeker dat organisch op je website terechtkomt heeft een zoekterm ingegeven in Google en op een zoekresultaat geklikt. Direct verkeer op je website komt er doordat de zoeker direct jouw url heeft ingetypt. En dan heb je doorverwijzingen. Dit zijn de bezoekers die via een doorverwijzing, meestal een link, op je website terechtkomen. Vaak komen zo’n doorverwijslinks uit een artikel of blog waar mensen jouw website aanraden of waar ze een product of dienst van jou bespreken. Wanneer de klant dan van de ene website doorklikt op de link en op jouw website terecht komt, is er sprake van een doorverwijzing. 

Google vindt deze laatste vorm van bezoekers heel erg waardevol. Het toont aan dat andere online gebruikers jouw website als waardevol aanraden. 

Zo, een hele boterham, vind je niet? En dit zijn nog maar drie tips, hé! Thomas zou je nog uren kunnen bijscholen met tientallen andere tips maar we houden het zelf ook even bij de meest waardevolle informatie 😉

Ga er vandaag nog mee aan de slag en houd vol! Je zal merken het is de moeite waard!

 

     

     

    Thomas Deckers

    360° Marketing Ninja

    Let’s Get Started

    Heb je een project in gedachten?

    Let’s build this thing together!