+32 498 65 57 66 [email protected]

Blogpost

Onze link met Fun Sport

Fun Sport Mortsel

Het verhaal van Fun Sport begint in 1986 in een klein winkeltje te Mortsel. Wat startte als een winkel die zich toespitste op verschillende sportbranches, groeide uit tot dé voetbalspeciaalzaak in Antwerpen met exclusieve rechten op premium artikelen bij Nike en Adidas.

Toen Facebook 15 jaar geleden stilaan op de proppen kwam, beslisten ze bij Nike dat het een goed idee zou zijn voor Fun Sport om ook op Facebook actief te zijn. 

Na wat twijfel en overleg (maar voornamelijk twijfel) begon men bij Fun Sport ook ‘de Facebook’ te gebruiken.

De kracht van dit kanaal bleek enorm te zijn. De hoeveelheid klanten die in de winkel kwamen omdat ze ‘het gezien hadden op Facebook’ was gigantisch. Dus snel werd duidelijk dat dit platform wekelijks gebruikt diende te worden.  

Vervolgens kwam Instagram, en de volledige e-commerce markt begon te exploderen. Ook bij Fun Sport zagen ze dit en ontstond er zowaar een ‘online marketing strategie’. ‘We hebben een webshop nodig die gelinkt is aan de actuele stock van de winkel, in combinatie met de promotie via Facebook en Instagram.’

Het algemene idee was om een webshop te maken, gelinkt aan de sociale mediakanalen en een regelmatig nieuwsbrievensysteem. Op deze manier kon er wekelijks content gemaakt worden (of van de merken gebruikt worden) om promotie te voeren voor artikelen die in de winkel beschikbaar waren of op de webshop stonden.

TRAGE GROEI

De verkopen kwamen geleidelijk op gang en in het eerste jaar bedroeg de omzet via de webshop nog geen 0,5% van de totale jaaromzet.

Door sterker in te zetten op content creatie en nauwer samen te werken met 1 van onze Gorilla’s, begonn er geleidelijk aan meer online verkoop te volgen en vandaag verkoopt Fun Sport gemiddeld 10-20 producten per week, wat op jaarbasis gelijk staat aan ongeveer 5% van de totale jaaromzet.

Het heeft even geduurd, maar het besef is gekomen dat de consumentenmarkt zich stilaan (deels) verschoven heeft naar de online wereld. Het is als ondernemer dus echt key om hierop in te zetten. Alle kleine beetjes helpen. 

 

 

Maar wat heb je dan juist nodig? 

Maar wat heb je dan juist nodig?

Hieronder alvast enkele kleine zaken waar we bij Fun Sport de komende maanden op in zullen zetten.

  • Optimalisatie online platform (continue proces)
  • Unieke content creatie
  • Social media content verspreid over 4-5 kanalen
  • Advertentiebudget van +- 1000€ per maand

Door te investeren in online marketing zal snel duidelijk worden dat alle online inspanningen wel degelijk renderen, als ze goed zijn uitgevoerd met de nodige kennis en ervaring uiteraard.

Daarom hebben wij met ons team een deal gesloten met Fun Sport om dit volledig in handen te nemen om meerverkoop te genereren. Een proces dat verspreid is over 6 maanden met duidelijk vooraf bepaalde doelstellingen en deadlines, om goed op de hoogte te zijn van wat werkt, en wat niet. 

Allemaal met 1 doel voor ogen. 

Fun Sport nog beter én nog intelligenter maken als bedrijf.

Let’s Get Started

Heb je een project in gedachten?

Let’s build this thing together!