+32 498 65 57 66 [email protected]

Blogpost

Onze link met Voetbalstages.be

De Oprichting

In de zomer van 2014 besloten Thomas en Dean om te proberen van hun hobby (voetbal) hun beroep te maken. Hun ondernemersverhaal begon met het oprichten van een organisatie; vzw Sport Concepts. De twee neven vingen hun avontuur aan zonder klanten, zonder database en zelfs zonder naam, logo en huisstijl. Maar wél met een beproefd en succesvol concept. Ze wisten immers uit eigen ervaring dat voetbalkampen in de schoolvakanties enorm populair zijn.

De naam “voetbalstages.be” werd bedacht en rond deze naam werd een passende huisstijl gecreëerd. Samen met IT-expert Tomas Vink werd een website ontwikkeld en een slim inschrijvingssysteem uitgedacht. Een facebook- en instagrampagina volgden snel.

De kracht van Zoekmachineoptimalisatie

Als jonge ondernemers en digital natives wisten ze dat goed scoren in de zoekmachines een belangrijke indicator is voor een nieuw merk. Daarom werden heel wat relevante domeinnamen aangekocht en eenvoudige satellietwebsites opgebouwd die steeds verwijzen naar de hoofdwebsite/merknaam. Op deze manier scoren de voetbalstages van de twee Antwerpenaren heel goed in de zoekmachines. Een korte test levert het volgende resultaat op:

“voetbalstage antwerpen” 8 resultaten bij de eerste 10 niet-betaalde zoekresultaten

“voetbalkamp antwerpen” 7 resultaten bij de eerste 10 niet-betaalde zoekresultaten

De organisatie betaalde op zes jaar tijd nog geen euro aan SEA en toch zijn de resultaten verbluffend. “Dankzij de strategie van de satellietwebsites, onze slimme content en onze mailcampagnes scoren we enorm goed.”

BUILD A COMMUNITY

Op zes jaar tijd groeide hun organisatie enorm, volledig geïnspireerd op slimme, eenvoudige maar razend efficiënte marketing. Stap voor stap werd een zeer trouwe community uitgebouwd. Deze werden nooit overladen met mails en advertenties, maar kregen op de juiste moment relevant nieuws van het project. Ze hebben een database van meer dan 9.000 e-mailadressen opgebouwd en op hun verschillende sociale mediakanalen worden ze ondertussen gevolgd door meer dan 5.000 trouwe fans. Jaarlijks ontvangen ze ongeveer 2.000 enthousiaste deelnemers, verspreid over de schoolvakanties en 12 verschillende partnerlocaties.

Dankzij de komst van Philippe Van Doninck (digital marketeer) begin 2019 werd online nog een versnelling hoger geschakeld. De huisstijl kreeg een nieuwe touch en er kwam ook een vernieuwing van de hoofdwebsite. IT-expert Tomas Vink bouwde ook een volledig nieuw inschrijvingsplatform, om de controle van de inschrijvingen en de betalingen administratief te vereenvoudigen.

The Next Step

De vier zakenpartners bundelen vandaag hun krachten en richten een marketingbureau op. Gorilla Marketing wil het mogelijk maken voor ondernemers, kleine zelfstandigen en KMO’s om zich volledig te focussen op hun eigen succesverhaal, ondersteund door creatieve all-round marketeers. Want (digitale) marketing, dat is de salesafdeling van de toekomst voor elk bedrijf. Een slimme investering in marketing kost je geen geld, maar brengt je juist geld op.

Thomas: “We merken dat kleine zelfstandigen en ondernemers continu bezig zijn met heel hard te timmeren aan de weg van hun project of zaak. Maar vaak hebben ze geen tijd om de website te onderhouden of om de sociale mediakanalen te voorzien van content. Terwijl je vandaag de dag net je community moet informeren over je bezigheden op een leuke, creatieve manier. En net daar zijn wij erg goed in.”

Let’s Get Started

Heb je een project in gedachten?

Let’s build this thing together!